Laatste week

Laatste week PMB

De tijd vliegt. Ik heb het al vaker gezegd maar het is echt zo. Zeker nu de vakantie er aan zit te komen. Ik heb daar ook heel veel zin in. Vijf weken lang lekker toeren door Zuid-Afrika en nog meer van het land ontdekken. Voornamelijk natuur waarschijnlijk. En hierna nog 2 weken in de YDC Cape Town.

Wij vertrekken hier op woensdag 8 april. En zijn daarmee de eerste 2 die hier dit jaar het huis in PMB verlaten. Dat is wel even vreemd, want we hebben al veel vrijwilligers zien vertrekken en nu zijn wij aan de beurt. Vlak na ons, vertrekken de drie Ieren en daarna nog 2 Amerikanen en een Nederlander. Dan zal het hier wel erg gaan veranderen. Van 11 naar 3 of 4 vrijwilligers in het huis. De meeste vrijwilligers vertrekken gelijk naar huis en zijn nog eerder thuis dan wij thuis komen.

Komende week gaan we afscheid nemen van de community en de kinderen, ik zal ze best wel gaan missen. Aanstaande zaterdag hebben we nog een workshop voor jeugd en hun ouders. Dat zal gaan over teen-age pregnancy. We willen de jeugd hierover voorlichten. De jeugd van de community is al enkele weken een drama stuk aan het oefenen met de 2 interns die hier werken en ze willen dit stuk op de workshop opvoeren. Ook wordt er nog een ander drama stuk opgevoerd door Makhatela (dramagroep YFC) Zij bestaan uit ongeveer 50 personen en gaan scholen en community langs, om over allerlei verschillende onderwerpen voorlichting te geven. Verder wordt er ook nog gediscussieerd met de jeugd en hun ouders over dit onderwerp.

Ook van After-Care nemen we afscheid. Ik heb veel plaatsen gezien waar je normaal niet komt en dat maakt het zo interessant.

Dit zal waarschijnlijk voorlopig het laatste verhaal zijn op mijn weblog. Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven op mijn weblog. Het is altijd goed om iets van thuis te lezen.

Mijn gevoel is een beetje tegenstrijdig. Afscheid nemen is niet echt mijn favoriete ding maar het zal toch wel moeten.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de projecten veder verlopen en hoe het met de mensen gaat die ik hier heb ontmoet. Aan de andere kant is het hier ook wel goed geweest en heb ik zin in vakantie en zin om naar huis te gaan en iedereen weer face to face te spreken.

Dus over een week of acht hoop ik weer een voet op de Nederlandse bodem te zetten en jullie weer te spreken.

groetjes Esmeralda

Wink

Reacties

Reacties

J&A

Hoi meiden,
Het is goed, het is mooi geweest. Sterkte met het afscheid nemen. Tot snel !!

Jopie van Rossum

Esmeralda,
Het zal niet gemakkelijk zijn om straks in Afrika alles weer los te laten, maar het blijft toch een belevenis, die je de rest van je leven met je meeneemt Het laat aan de andere kant ook heel duidelijk zien, dat God aan geen plaats gebonden is en overal Zijn kinderen heeft, die ook ieder op hun eigen wijze werken met de talenten, die ze hebben gekregen. Alles bij elkaar zullen deze afgelopen maanden je wel stof tot nadenken en dankbaarheid hebben gegeven. Fijne dagen met je ouders en een goede thuisreis toegewenst.

jenny

heyhey heb net even de fotos aan oma laten zien! jullie laatste weekje alweer, wat gaat dat snel!!

tot snel in nl!

liefs jenny

Hester

Hoi Esmeralda,
Tjonge, het zit er al weer bijna op voor je. Zo'n jaar vliegt zeker om! Leuk om al je belevenissen te lezen op je weblog. En niet te vergeten je foto's. Fijne vakantieweken en een goede thuisreis en...tot ziens in de polder ( zomaar op buitendams of op de bijbelstudie) Groeten Hester

rika van wingerden

Hoi Esmeralda,

Even een korte reactie van mij. Ik heb steeds jullie verhalen gelezen en zo op afstand met jullie meegeleefd. Ik wens jullie sterkte bij het afscheid nemen en een hele prettige vakantie

Groetjes Rika.

Paulien de Ruiter

Hoi Esmeralda en Annelies,

Veel heb je niet van ons gehoord, maar je verhalen heb ik wel gelezen, met interesse.
Nu jullie bijna weg gaan, wens ik jullie sterkte bij het afscheid nemen en nog een fijne reis toe, ik begreep dat jullie ouders ook zullen komen.
We bidden voor jullie en het project wat door moet gaan met veel minder vrijwilligers.
We hopen jullie weer te zien in Nederland.
Tot ziens!

Paulien

Ria van Wingerden

Aan alle fijne dingen komt een eind, dus ook aan jullie verblijf daar. Het is fantastisch dat zo veel jonge mensen zich willen inzetten voor de naaste daar die geen helper hebben.
Geniet nog in jullie vakantie van alle mooie dingen die het land heeft. Hartelijke groeten en tot ziens, Ria en Leen van Wingerden.

Els de Waal

Nou Esmeralda, wat is dat allemaal hard gegaan!
Heel fijne vakantie weken toegewenst en geniet er van.
We hopen je weer 'gauw' te ontmoeten!
Hr groet Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!